Returpolicy – Mugglagret
Senast uppdaterad: 11 oktober 2025
1) Viktig info – produceras på beställning
Våra muggar trycks på beställning när du lägger din order. Det innebär att varje produkt tillverkas specifikt för dig.
-
Personliga/skräddarsydda produkter (t.ex. egen text, bild, logga eller specialvariant) omfattas inte av ångerrätten enligt distansavtalsreglerna.
-
Icke-personliga standardprodukter (utan kundunika tryck) har 14 dagars ångerrätt från mottagen leverans, förutsatt att varan är oanvänd och i säljbart skick.
2) Ångerrätt (endast standardprodukter)
Om du vill ångra ditt köp av en standardprodukt:
-
Meddela oss skriftligen inom 14 dagar från att du tagit emot varan.
-
Returnera varan oanvänd, i originalskick och väl emballerad.
-
Returfrakt bekostas av kunden.
-
När vi mottagit och godkänt returen återbetalar vi varuvärdet inom 14 dagar (samma betalningsmetod som vid köpet).
Observera: Fraktkostnader vid ursprungsleveransen återbetalas normalt inte.
3) Undantag – personliga produkter
Beställningar med kundunika tryck (egen bild, namn, logga, färgplacering etc.) kan inte returneras eller bytas om du ångrar dig, väljer fel bild/text eller ändrar smak efter att produktionen startat.
-
Kvalitetsfel eller transportskador omfattas givetvis av reklamationsrätt (se nedan).
4) Avbeställning / ändring efter beställning
Vi börjar ofta producera din mugg snabbt.
-
Vill du avbryta eller ändra: kontakta oss omedelbart efter ordern på kundtjanst@mugglagret.se med ordernummer och önskad ändring.
-
Om produktionen inte har startat kan vi oftast stoppa/ändra. Har den redan startat kan avbeställning inte garanteras.
5) Reklamation (skadad, feltryckt eller fel vara)
Om något blivit fel tar vi ansvar. Kontakta oss inom 7 dagar från leverans om du fått:
-
Skadad vara (transportskada)
-
Fel tryck/fel produkt
-
Tydligt kvalitetsfel
Gör så här:
-
Maila kundtjanst@mugglagret.se med ordernummer, kort beskrivning och foton på:
-
hela produkten,
-
defekten på nära håll,
-
emballage/ytskador om transportskada.
-
-
Vi återkommer snabbt med lösning: ny produktion, prisavdrag eller återbetalning.
Tips: Spara alltid ytteremballaget tills ärendet är löst.
6) Returadress & instruktioner
-
Returnera varor väl skyddade i original- eller likvärdigt emballage.
-
Skicka med ordernummer och kontaktuppgifter i paketet.
-
Vi rekommenderar spårbar frakt. Du ansvarar för paketet tills vi mottagit det.
Returadress m.m erhålles via mail.
7) Återbetalningar
-
Genomförs när returen mottagits och godkänts, eller när reklamation godkänts.
-
Återbetalning sker via samma betalningsmetod som vid köpet.
-
Hanteringstid: normalt 3–10 bankdagar efter godkänd retur/reklamation (kan variera med betalbolag).
8) Ej uthämtade paket
Ej uthämtade paket räknas inte som utnyttjad ångerrätt. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en hanteringsavgift (t.ex. 149 kr) för frakt, returfrakt och administration.
9) Felaktiga adressuppgifter
Om leverans försenas eller misslyckas p.g.a. felaktiga/ ofullständiga adressuppgifter kan extra frakt- och hanteringskostnader tillkomma.
10) Kontakt
Har du frågor om retur, reklamation eller storleks-/designval?
📩 kundtjanst@mugglagret.se
Instagram: @mugglagret